"Een tevreden klant is de mooiste beloning die er is"
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, staan wij voor een periode van twaalf maanden na aflevering in voor de deugdelijkheid van de geleverde producten.
We streven er altijd naar om producten van de hoogste kwaliteit te leveren, maar we begrijpen dat er soms iets kan gebeuren dat niet helemaal volgens plan verloopt. Is er een probleem waar je zelf geen oplossing voor weet? Schroom dan niet om direct contact met ons op te nemen. Waar een probleem is, vinden we samen een oplossing. Ontdek je schade na het transport? Meld het ons dan binnen 8 dagen, zodat we dit tijdig bij de transporteur kunnen melden en dit snel kunnen oplossen. Voor alle andere vragen of problemen geldt: meld het ons binnen 30 dagen, dan zorgen we samen voor een passende oplossing. Wij staan klaar om je te helpen en nemen je zorgen graag uit handen.
Om een probleem in alle redelijkheid en naar beide partijen toe op te lossen, houden we ons aan de volgende richtlijnen:
We vragen je om ons de gelegenheid te geven eventuele gebreken te herstellen. Mocht er iets niet in orde zijn, dan is onze aansprakelijkheid beperkt tot het kosteloos herstellen of vervangen van het product of een onderdeel daarvan, afhankelijk van wat wij het meest geschikt achten. We streven ernaar om je tevreden te stellen en waarderen je begrip in deze kwestie.
Wij geven geen garantie indien:
- De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd met onze aanwijzingen behandeld zijn;
Geen garantie wordt gegeven als gebreken het gevolg zijn van:
- Normale slijtage;
- Onoordeelkundig gebruik;
- Niet of onjuist uitgevoerd onderhoud;
- Installatie, (de)montage, wijziging of reparatie door de afnemer of derden;
- Gebruik buitenshuis;
Geen garantie wordt gegeven op:
- De gevolgen van het werken van hout (zie uitvoerig de hierna volgende alinea’s).
Voor wat betreft de houten onderdelen geven wij uitsluitend garantie op productiefouten. Op de gevolgen van het werken van hout wordt geen garantie gegeven. De natuurlijke werking van hout is een kenmerk van het materiaal en geen fout in het product of binnen de productie. Hout werkt altijd en het is de verantwoordelijkheid van de afnemer om het werken van hout zoveel mogelijk te beperken.
Onder de natuurlijke werking van hout wordt verstaan het uitzetten, krimpen, scheuren en of kromtrekken van hout ten gevolge van schommelingen in de luchtvochtigheid. Hout past zich aan de omgeving aan. Indien nodig neemt hout water uit de lucht op en geeft het dit ook weer af. Wordt de lucht te droog, dan verliest het hout vocht en ontstaan er kleine kieren en scheurtjes. Stijgt de luchtvochtigheid vervolgens, dan sluiten die kieren en scheurtjes weer door het opzwellen van het hout. Als de luchtvochtigheid onder het optimale niveau zakt en de temperatuur wordt overschreden, kan het hout permanent beschadigen. Zorg daarom voor een stabiele luchtvochtigheid in de ruimte, idealiter tussen de 50% en 60%. Grote schommelingen in luchtvochtigheid kunnen zorgen voor een abnormale werking van het hout, met mogelijk permanente scheuren en/of krommingen tot gevolg. Het door ons gebruikte hout is gezaagd en gedroogd met een vochtpercentage tussen circa 8% en 12%, waardoor het product geschikt is voor gebruik in een verwarmde ruimte. Hou er echter rekening mee dat de luchtvochtigheid in het stookseizoen en/of in zeer goed geïsoleerde huizen zeer laag kan worden, waardoor scheurvorming kan ontstaan. In dat geval is het raadzaam om luchtbevochtigers en dampschalen te gebruiken, om zo de luchtvochtigheid op peil te houden.
Om de luchtvochtigheid te meten, raden wij het aan een hygrometer te gebruiken. Deze moet op ooghoogte worden geplaatst, vrij van tocht en direct zonlicht.
